MARUG gaat digitaal

De UK heeft er een concurrent bij. Studievereniging MARUG (Marketing Associatie Rijksuniversiteit Groningen) heeft na 27 jaar het verenigingsblad vaarwel gezegd en is een online mediaplatform gestart.

‘Mensen willen niet meer lange verhalen lezen en bladen kunnen niet inspelen op de actualiteit’, verklaart bestuurslid Silke Mous de overstap. Het ‘media platform’ wordt om de dag gevuld met marketing gerelateerde artikelen, columns, interviews en MARUG TV. ‘Niet elk artikel is ‘hardcore’ marketing’, vertelt Mous. ‘We zijn een interfacultaire vereniging en hebben ook leden van economie, bedrijfskunde, communicatie, psychologie en zelfs geschiedenis. Voor hen moet het ook aantrekkelijk zijn. Marketing in de breedste zin van het woord, dat is juist de kracht van onze site.’

De meeste bladen kiezen voor digitaal vanwege de dalende advertentie-inkomsten. Maar dat speelde volgens Mous geen grote rol. ‘Het was niet de voornaamste reden. Maar we zien wel dat dit meer potentie heeft. Af en toe gaat het mediateam bij een van onze partners langs voor een reportage om ze zo onder de aandacht te brengen. Dat werkt toch beter dan dat je mensen een advertentie onder de neus drukt.’

30-10-2013