Studenten vinden MyUniversity lastig

Studenten vinden de digitale informatievoorziening bij Gedrags- en Maatschappijwetenschappen (GMW) onduidelijk. Ze loggen nauwelijks in op MyUniversity.

‘MyUniversity? Wel eens van gehoord. Dat was toen nieuw en het werkte niet’, herinnert psychologiestudent Tristan Looden (23) zich.

Studenten sociale wetenschapen loggen onvoldoende in op MyUniversity, dat het platform moest worden van alle informatiestromen van de RUG. Studenten en medewerkers kunnen het inrichten met RUG-mail, Progress, de RUG-planner en Nestor en uitbreiden met widgets als OV9292, Buienradar, Facebook en Twitter. Maar studenten in de faculteitsraad van GMW klagen vaak over de informatievoorziening.

Niks extra’s

Het werkt niet. ‘De zoektocht naar een optimale communicatie is altijd lastig. Eerst probeerden we studenten op de hoogte te houden via de mail, toen via Nestor, en vervolgens via een aparte nieuwspagina’, erkent faculteitsbestuurder Rita Landeweerd. ‘MyUniversity heeft niet helemaal de functie gekregen waar we op hadden gehoopt.’

Fiona Teeuw, studente pedagogische wetenschappen vindt dat MyUniversity geen meerwaarde heeft: ‘Het levert voor mij niks extra’s op. De roosters bekijk ik wel via de roosterpagina en mijn mails krijg ik doorgelinkt naar een persoonlijk e-mailadres.’

Mail werkt niet

Als Looden inlogt, vraagt hij zich af of het überhaupt wel werkt: ‘Het ziet er gelikt uit én de mail werkt direct al niet. Wat werkt er nog meer niet? Ik heb hier weinig ervaring mee en blijf mijn universitaire zaken gewoon regelen via Nestor.’

Vandaar dat de intranetfunctie van MyUniversity en de onderwijsfunctie van Nestor beter geïntegreerd gaat worden. ‘Dat heeft het college al besloten en daar kan Landeweerd zich helemaal in vinden. ‘Ik juich het van harte toe.’

12-03-2014